Mamy bezpieczny i wolny od wstydu seks, ale mały romans lub trwałą intymność. Żyjemy dużo dłużej, ale nie pamiętamy, dlaczego chcieliśmy. Kass wyznaje, że sympatyzuje z losem niepłodnych par , ale trudno jest dostrzec coś, co przypomina współczucie w jego moralnych piorunach dotyczących pozaustrojowego zapłodnienia:
Każdy uczciwy biolog. . . przynajmniej na pierwszy rzut oka należy skłonić się do poglądu, że życie ludzkie zaczyna się od zapłodnienia. . . . Najbardziej sensowną polityką jest leczenie wczesnego zarodka jako płodu, który był wcześniej żywy, z ograniczeniami nałożonymi na wczesne badania zarodkowe co najmniej tak samo dobre jak badania dotyczące płodu. . . . Nie można przecenić potrzeby szacownej granicy określającej chronione ludzkie życie. Obecne granice, gerrymandered na rzecz aborcji – mianowicie urodzenia lub żywotności – mogą teraz zadowolić zarówno wyzwolenie kobiet i Sąd Najwyższy Stanów Zjednoczonych i mogą pewnego dnia zaspokoić nawet przyszłego papieża, ale nie przetrwają nadejścia bardziej wyrafinowanych technologii dla rosnące życie w laboratorium.
Gerrymandering Sądu Najwyższego obniżyła wskaźnik śmierci z aborcji o 90 procent w ciągu ostatnich dwóch dekad. Życie ludzkie poza łonem jest dla filozofa mniej ważne niż brak precyzji Trybunału co do granic rentowności. Dalej lamentuje zapłodnieniem in vitro: Jakie jest znaczenie rozwodu ludzkiego pokolenia z ludzką seksualnością, właśnie ze względu na znaczenie naszej cielesnej natury jako mężczyzny i kobiety, zarówno jako płeć, jak i rodzącą. Aż jedna trzecia niepłodności, Kass mówi nam, wynika z niedrożności jajowodów wtórnych do gonokokowej zapalenia narządów miednicy mniejszej. To przekonanie prowadzi do dzikiego komentarza:
pomijając wszelkie pytania dotyczące tego, czy sensowne jest, aby finansowane przez federalne dziecko było wynagrodzeniem za niedyskrecję afrodyzjaku, można jedynie spojrzeć ze zdumieniem na społeczeństwo, które ma dzieci z płytek Petriego, zanim znajdzie szczepionkę przeciw rzeżączce. . . . Tak jak współczuję z trudną sytuacją niepłodnych par, nie sądzę, by były one uprawnione do świadczenia dziecka kosztem publicznym, zwłaszcza teraz, szczególnie za tę cenę, zwłaszcza za pomocą procedury, która wiąże się z tak wieloma trudnościami moralnymi.
Kass dodaje z niesmakiem: Kilka lat temu egalitarna grupa z Bostonu, zajmująca się niepłodnością, zdołała uzyskać prywatne fundusze na zapłatę za sztuczne zapłodnienie dla kobiet na zasiłku!
Gdyby życie, wolność i obrona godności były po prostu kolejnymi jeremiadami o upadku moralności, nie byłoby powodów do niepokoju; jako wzorzec polityki federalnej, jest alarmujący. Nie jest przypadkowe, że pogoń za szczęściem nie znajduje się w tytule książki: Kass wznosi cierpienie do moralnej cnoty. Tam, gdzie wezwana jest analiza moralna, udziela on zachęty moralnej. Dostajemy cant, nie Kant.
Leon Eisenberg, MD
Harvard Medical School, Boston, MA 02115
[email protected] harvard.edu
[przypisy: wybielanie zębów zamość, terapia uzależnień warszawa, olej śliwkowy ]
[przypisy: prosure, sanatorium uzdrowiskowe solinka, dziewiąte wrota cda ]
Comments are closed.
Fajna historia
[..] Artukul zawiera odniesienia do tresci: praca dla dentysty[…]
A ja myslalam, ze mi magnezu brakuje