Materiały edukacyjne dla pacjentów i dokumenty poświadczone świadomością przedstawiają bardzo złożone informacje, które muszą być zrozumiałe dla pacjentów.1-3 Ta złożoność jest główną przeszkodą w zrozumieniu dla około jednej czwartej dorosłych Amerykanów o niskim poziomie umiejętności czytania i pisania.4 Niski poziom umiejętności czytania i pisania jest niezależnie związane ze złymi wynikami zdrowotnymi i miliardami dolarów dodatkowych rocznych wydatków na opiekę zdrowotną.5-9 Gdy dokumenty są niezrozumiałe, pracownicy służby zdrowia mogą ryzykować odpowiedzialność10-12 Uzyskanie świadomej zgody na udział w badaniach medycznych jest szczególnie trudne, ponieważ wymaga poziomu zrozumienia wykraczającego poza to, co jest wymagane do zgody na zwykłą opiekę.13 Duża literatura już potwierdza pogląd, że język używany w formularzach świadomej zgody nie jest zrozumiały dla większości Amerykanów .14 Jednak pochodzenie tego problemu jest niejasne.
Komisje ds. Przeglądu instytucjonalnego (IRB) są odpowiedzialne za ochronę potencjalnych przedmiotów z ograniczoną umiejętnością czytania i pisania, 1516, ale mogą odgrywać nieumyślną rolę w rozpowszechnianiu nieczytelnych formularzy świadomej zgody. IRB zwykle przedstawiają badaczy standardy czytelności i tekst świadomej zgody w postaci szablonów i formularzy próbnych. Przeanalizowaliśmy amerykańskie szkoły medyczne, aby przetestować hipotezę, że IRB nie spełniają własnych standardów czytelności w tekście świadomej zgody oferowanym badaczom.
Metody
Źródła danych
Uzyskaliśmy wszystkie dane z publicznie dostępnych stron internetowych, do których dostęp uzyskaliśmy między grudniem 2001 r. A lutym 2002 r. Przebadano łącznie 123 amerykańskie strony internetowe szkół medycznych w celu uzyskania określonych standardów czytelności i sugerowanego tekstu dla dokumentów świadomej zgody. Dane uzyskano z 114 stron internetowych (93 procent). Nie byliśmy w stanie zebrać danych z pozostałych dziewięciu stron internetowych, ponieważ informacje o IRB były ograniczone do dostępu intranetowego (sześć stron) lub ponieważ strona internetowa nie zawierała informacji o IRB (trzy).
Dane o kolejności rang w szkołach medycznych, które otrzymały dofinansowanie w 2001 r., Uzyskane ze strony internetowej National Institutes of Health, 17 zostały wykorzystane jako wskaźnik aktywności badawczej. Miejscowe wskaźniki alfabetyzacji uzyskano ze strony internetowej Narodowego Instytutu ds. Piśmienności, która zapewnia wskaźniki alfabetyzacji w okręgu kongresowym.18 Dane na temat nadzoru federalnego uzyskano ze strony internetowej Urzędu Ochrony Nauki o Ludziach, w której wymieniono szkoły medyczne, które zostały utworzone pod nadzorem od lipca 2000 r. do lutego 2002 r. 19 Nadzór federalny jest inicjowany w celu oceny oznak nieprzestrzegania polityki federalnej.
Standardy czytelności
Każda strona internetowa szkoły medycznej została przebadana pod kątem informacji na temat norm czytelności. Sporządzono opisowe standardy (np. W języku świeckim ) i określone standardy na poziomie klasy (np. Na poziomie lub poniżej poziomu czytania 8-go stopnia ).
Przykładowy tekst
Witryny sieci Web zostały przebadane pod kątem przykładowej, świadomej zgody, aby mogły być wykorzystane dla dorosłych, którzy mają pełną zdolność podejmowania decyzji. Tekst przeznaczony dla specjalnych populacji (np. Dzieci) lub specjalne okoliczności (np. Testy genetyczne) został wyłączony z analizy. Odpowiednie szablony i przykładowy język zostały pobrane do Microsoft Word 2000 (Microsoft).
Wynik czytelności
Tabela 1
[przypisy: ibuprom zatoki ulotka, usuwanie laserowe owłosienia cena, psychoterapia bielsko ]
[patrz też: ibuprom zatoki ulotka, laryngolog toruń prywatnie, wybielanie zębów zamość ]
Comments are closed.
[..] odnosnik do informacji w naukowej publikacji odnosnie: microblading[…]
To sa sprawdzone informacje czy dopiero w fazie testow klinicznych
Article marked with the noticed of: szkoła wizażu[…]
Kolejna sprawa to otyłość na osiedlach
[..] odnosnik do informacji w naukowej publikacji odnosnie: catering dla firm wrocław[…]
może i was dotyczy podobny problem